Článek
Od pondělí tak jede pouze linka v Kvasinách. Firma také udělá inventuru zásob a obalů. Při odstávce by mělo být dokončeno 10 000 aut, která budou posléze dodána zákazníkům.
Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, pobírají 80 procent průměrného platu, do něhož se počítají i bonusy. Podle odborů to odpovídá zhruba dennímu výdělku.
Čipy na stahování oken
Škoda má vyrobeno desetitisíce aut, která nejsou dokončena, chybí v nich čipy, automobilka je skladuje na všech možných místech ve městě i v okolí. Chybí především čipy na stahování zadních oken a čipy do rádií.
S čipy bude dlouhodobý problém. „Celková situace v čipech nám pravděpodobně ani příští rok, určitě ne v první polovině roku, nedovolí plnou nebo nadstandardní výrobu,” řekl předseda podnikové rady a odborový předák Jaroslav Povšík v Radiožurnálu.
Experti: Odstávka ve Škodě může poškodit celou ekonomiku
Podle odborů se lidé nemají obávat propouštění. „Od 1. listopadu bude připravena redukovaná norma obsluhy a tato vyvolá okamžité pozastavení nástupů personálu a maximální využití přirozené fluktuace kmenového personálu a agenturních pracovníků,” uvedly odbory. Fluktuace také umožní přestup agenturních pracovníků do kmenových stavů.
Škoda Auto přijde o čtvrt milionu aut
Ve hře je také přesun pracovníků mezi jednotlivými provozy podle potřeby. Prioritně se budou zaměstnanci přesouvat v rámci jednoho závodu, v případě nutnosti ale i mezi závody Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. |