Článek
"I přes tento rekordní objem se bude ještě možno setkávat s delšími dodacími lhůtami. Navíc také optimalizujeme naši logistiku, abychom oblíbené Fabie k zákazníkům dostávali co nejrychleji,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva za oblast Prodej a marketing.
O tom, že podnik nestíhá vyrábět právě fabie, již před několika týdny informovaly podnikové odbory.
Škoda Auto na vládních dotacích na ekologickou likvidaci starých aut jako jedna z mála automobilek prozatím "vydělala". Například v sousedním Německu se tak dostala do popředí zájmu. Podle škodováckých odborů se zde prodalo během několika týdnů tolik aut, co jindy za celý rok.
Šrotovné
Státní příspěvek na nákup nového vozidla výměnou za likvidaci staršího auta.
Německá vláda dotace zavedla od ledna letošního roku a činil 2500 eur, tedy přes 66 tisíc korun. Vláda na šrotovné vyčlenila 1,5 miliardy korun. Do konce léta byla částka kompletně vyčerpána.
Na Slovensku proběhly dvě vlny šrotovného a obě byly zcela vyčerpány. Tamní vláda lidem přidávala na nové vozy 1500 eur (900 eur v druhé vlně. Celkem se zlikvidovala zhruba 44 tisíc aut.
Díky šrotovnému v sousedních zemích vzrostl zájem o vozidla české automobilky Škoda, zejména model fabia.
Firma upřesnila, že u našich západních sousedů během prvních čtyř měsíců letošního roku prodala 29 280 vozů, což je skoro dvakrát tolik co loni.