Článek
V Evropě vzrostl prodej vozů Škoda o 20,7 procenta, v Číně o 7,6 procenta a v Rusku o více než tři procenta. V Evropě se nejlépe daří nové octavii s nárůstem o celou třetinu.
„Těší nás, že pokračujeme v pozitivním trendu posledních měsíců,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva Škody Auto pro oblast prodeje a marketingu.
„Nejlepším dubnovým výsledkem všech dob jsme plynule navázali na náš prodejní rekord v prvním čtvrtletí,“ uvádí Eichhorn. Za první tři měsíce tohoto roku prodala značka tolik aut jako v žádném jiném prvním čtvrtletí předtím.
Octavia na plyn
V následujících měsících se automobilka chystá představit několik nových modelů. Ještě v květnu oslaví premiéru nová Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. V létě začne prodej nové verze vozu Octavia Scout. Nově míří na start navíc tři další nové, sportovně laděné modely Monte Carlo: Yeti, Rapid Spaceback a Citigo.
České značce se v dubnu dařilo na trzích západní Evropy. Dodávky zákazníkům se zvýšily o 22,1 procenta na 36 600 aut. V Německu, na svém největším evropském trhu, zaznamenala narůst o 16,2 procenta na 12 900 dodaných vozů a dále tak posílila první pozici mezi dováženými značkami. Ve Velké Británii prodej stoupl o 26,2 procenta na 6200 dodaných vozů.
Ve východní Evropě rostla Škoda v dubnu o 1,6 procenta na 10 700 dodaných vozů. Na svém celosvětově třetím největším trhu, v Rusku, dodala zákazníkům 7700 vozů, což představuje meziroční růst ve výši 3,2 procenta.
Nejsilnějším samostatným trhem byla pro automobilku Čína, kam dodala 21 900 aut, tedy o 7,6 procenta víc než loni. V Indii prodala Škoda v dubnu 1200 vozů.