Článek
Vozy budou vybaveny pomocným diesel-agregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. Cestující se mohou těšit na výkonnou klimatizaci a moderní audiovizuální systém.
„Pro Burgas vyrobíme dvacet dva kusů, pro Pleven čtyřicet, pro Varnu třicet a osm vozů půjde do Stare Zagory,“ sdělil Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric. Jak připomněl, nový kontrakt se podařilo uzavřít nedlouho poté, co plzeňské strojírny podepsaly smlouvu na dodávku padesáti trolejbusů do Sofie.
Škodě Electric se letos povedlo uzavřít už čtyři významné exportní zakázky na trolejbusy. Kromě Bulharska podnik zabodoval i v Lotyšsku a na Slovensku. „Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za celkem 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch,“ uvedl Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric. „Náš výrobní závod na trolejbusy v Plzni rozšiřujeme a modernizujeme, budeme také nabírat nové zaměstnance,“ dodal.
Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma.