Hlavní obsah

Škodovka bude v rámci skupiny VW odpovědná za region jihovýchodní Asie

Škoda Auto převezme strategické řízení a budoucí expanzi velkoobjemových značek mateřského koncernu Volkswagen – Škoda, Volkswagen a Seat – v regionu jihovýchodní Asie ASEAN. Ten vedle Vietnamu zahrnuje například Kambodžu, Laos, Singapur, Malajsii nebo Filipíny. Na trhu chce dosáhnout podílu pěti procent. Uvedli to zástupci společnosti na čtvrteční tiskové konferenci. Podobnou roli v rámci koncernu již automobilka má v Indii.

Foto: Škoda Auto

Výroba ve Škoda Auto

Článek

Škoda je v současnosti těsně před vstupem na vietnamský trh. Letos na něm zahájí prodej dovážených modelů a v roce 2024 spustí lokální montáž vozů. Indie se stane exportním centrem české automobilky. Také na Blízkém východě posiluje Škoda Auto své obchodní aktivity, připojila se k prodejní společnosti Audi Volkswagen Middle East a s využitím spolupráce s výrobním zázemím v Indii chce v příštích třech letech v regionu navýšit odbyt na 5000 vozů.

„Převzetím strategického řízení velkoobjemových značek koncernu v regionu ASEAN výrazně rozšiřujeme globální působnost značky Škoda. Tento posun v odpovědnosti dokládá důvěru koncernu Volkswagen i přesvědčení o odbornosti týmu značky Škoda. Máme jasný plán a dlouhodobou vizi pro tento region. Naše cíle jsou ambiciózní, ale dosažitelné, hodláme pro velkoobjemové značky koncernu zajistit více než pětiprocentní podíl na trhu a pod naším strategickým řízením chceme využít potenciál těchto výrazně rostoucích trhů,“ uvedl předseda představenstva Škody Klaus Zellmer.

Škoda Auto kvůli ukončení aktivit v Rusku přišla loni o 17 miliard

Ekonomika

Podle člena představenstva pro prodej a marketing Martina Jahna je sdružení národů ASEAN nejrychleji rostoucím regionem na světě s předpokládaným odbytem více než 4,1 milionu vozidel v roce 2030. „Jsme přesvědčeni, že naše modelové portfolio má v tomto regionu značné možnosti, a proto zde chceme být přítomni a těžit z tohoto rozvoje. Společně s našimi silnými partnery budujeme a dále rozšiřujeme místní výrobní kapacity a prodejní síť,“ dodal.

Na domácí půdě se automobilka chce více zaměřit na zavádění elektrického pohonu. Loni v květnu zahájila výrobu bateriových systémů pro modely na platformě MEB a letos spustí druhou linku, která zvýší celkovou kapacitu na 1500 jednotek denně.

Škoda celosvětově zaměstnává 45 000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům modelové řady Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq.

Škoda přebírá vývoj kompaktních spalovacích motorů Volkswagenu

AutoMoto

Výběr článků

Načítám