Článek
Škoda je v současnosti těsně před vstupem na vietnamský trh. Letos na něm zahájí prodej dovážených modelů a v roce 2024 spustí lokální montáž vozů. Indie se stane exportním centrem české automobilky. Také na Blízkém východě posiluje Škoda Auto své obchodní aktivity, připojila se k prodejní společnosti Audi Volkswagen Middle East a s využitím spolupráce s výrobním zázemím v Indii chce v příštích třech letech v regionu navýšit odbyt na 5000 vozů.
„Převzetím strategického řízení velkoobjemových značek koncernu v regionu ASEAN výrazně rozšiřujeme globální působnost značky Škoda. Tento posun v odpovědnosti dokládá důvěru koncernu Volkswagen i přesvědčení o odbornosti týmu značky Škoda. Máme jasný plán a dlouhodobou vizi pro tento region. Naše cíle jsou ambiciózní, ale dosažitelné, hodláme pro velkoobjemové značky koncernu zajistit více než pětiprocentní podíl na trhu a pod naším strategickým řízením chceme využít potenciál těchto výrazně rostoucích trhů,“ uvedl předseda představenstva Škody Klaus Zellmer.
Škoda Auto kvůli ukončení aktivit v Rusku přišla loni o 17 miliard
Podle člena představenstva pro prodej a marketing Martina Jahna je sdružení národů ASEAN nejrychleji rostoucím regionem na světě s předpokládaným odbytem více než 4,1 milionu vozidel v roce 2030. „Jsme přesvědčeni, že naše modelové portfolio má v tomto regionu značné možnosti, a proto zde chceme být přítomni a těžit z tohoto rozvoje. Společně s našimi silnými partnery budujeme a dále rozšiřujeme místní výrobní kapacity a prodejní síť,“ dodal.
Na domácí půdě se automobilka chce více zaměřit na zavádění elektrického pohonu. Loni v květnu zahájila výrobu bateriových systémů pro modely na platformě MEB a letos spustí druhou linku, která zvýší celkovou kapacitu na 1500 jednotek denně.
Škoda celosvětově zaměstnává 45 000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům modelové řady Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq.