Článek
V loňském roce výsledky ovlivnila pandemie, která vedla k uzavření výrobních závodů na několik týdnů. Letos situaci komplikuje nedostatek čipů, kvůli kterému automobilka musí rušit směny. Na dva týdny výrobu zastavil téměř zcela, rušení směn bude pokračovat i po celozávodních dovolených.
„Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií," konstatoval předseda představenstva Thomas Schäfer.
Silný nárůst dodávek vozů zaznamenala automobilka v prvním pololetí v Rusku (o 54,3 procenta), v Indii (o 31,2 procenta), ve východní Evropě (o 35 procent) a západní Evropě (o 30,9 procenta).
Aut se v pololetí vyrobilo méně než před začátkem pandemie
V Německu, což je pro tuto automobilku z koncernu Volkswagen celosvětově největší trh, si ve srovnání s loňským rokem polepšila o 19,4 procenta na 75 900 vozů.
Na českém trhu dodávky zákazníkům vzrostly o 11,7 procenta na 44 tisíc vozů. Naopak v Číně dodávky v prvním pololetí roku 2021 poklesly o 43,1 procenta na 44 tisíc vozů.
S nedostatkem polovodičů se automobilový průmysl podle prognózy výrobce čipů Flex může potýkat nejméně do poloviny roku 2022. Černější scénáře hovoří o pokračování nedostatku až do roku 2023.