Článek
Kvůli pandemii automobilka v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě jen 1,005 milionu vozů, což je meziročně o 19,1 procenta méně.
V hlavním závodě v Mladé Boleslavi společnost vyrobila 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a Enyaq iV. Jedničkou byla s produkcí 187 tisíc vozů Octavia. Z montážní linky v Kvasinách sjelo celkem 270 000 vozů Superb, Kodiaq, Karoq a Seat Ateca.
„V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi navíc přesně podle plánu naběhla výroba modelu Enyaq iV. Na této montážní lince souběžně vyrábíme vozy na bází modulární elektrifikované platformy (MEB) i modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB),” uvedl člen představenstva Škody za výrobu Michael Oeljeklaus.
Své zaměstnance jsou připraveny očkovat i Hyundai a OKD
Vedle hotových vozů vyrobila loni automobilka v tuzemsku 411 tisíc motorů, 383 tisíc manuálních převodovek typů MQ200 a MQ100, 76 tisíc vysokonapěťových trakčních akumulátorů a 151 tisíc náprav.
Do výroby nového modelu Enyaq iV, která začala koncem listopadu, automobilka investovala 32 milionů eur (835,44 milionu korun). Na montážní lince vyrobí 250 až 350 těchto SUV s čistě elektrickým pohonem denně.
Továrna ve Vrchlabí jako první výrobní závod Škody na světě vyrábí komponenty s neutrální uhlíkovou bilancí.