Článek
„Příchod české značky, přezdívané ‚Porsche pro chudé‘ zasadí Hyundai další ránu,“ napsal korejský list. Na jeho informace jako první upozornil deník E15. The Korea Herald připomíná, že místní výrobce čelí poklesu globálních prodejů a rostoucí konkurenci dovážených vozů.
Podle Korejců dokáže Škoda konkurovat místním značkám i cenou. Uvádí, že vlajková loď Škody sedan Octavia vychází jen o něco dražší než podobný model Hyundai Elantra. Středně velkému sedanu Sonata by mohl konkurovat Superb, zatímco hatchback Rapid konkuruje modelu Accent a dalším.
„Cílem je přitáhnout korejské kupce ke koncernu Volkswagen dostupnými vozy. Škoda je začátek,“ řekl korejskému listu zdroj z německého koncernu. „Lidé tak budou moci vyzkoušet motor Volkswagenu za cenu domácích vozů,“ dodal.
Trh se otevírá
„Škoda je aktivní na více než sto trzích po celém světě a v rámci své růstové strategie průběžně analyzuje situaci na řadě dalších trhů, které by mohly být pro značku dlouhodobě perspektivní. Patří mezi ně i Jižní Korea. Žádné definitivní rozhodnutí však prozatím nepadlo,“ řekl Novinkám mluvčí automobilky Tomáš Kubík.
Vláda v Jižní Koreji podle něj dlouho prováděla výraznou protekcionistickou politiku. Postupně se však trh začíná zahraniční konkurenci otevírat, díky čemuž se stává zajímavým.
Další zvažované země nechce i ze strategických důvodů zatím jmenovat. Připouští, že mezi nimi je také Írán. O zájmu koncernu Volkswagen vstoupit na tento trh již nedávno informoval deník Financial Times.
„Škoda Auto vítá uzavření dohody, která by měla vést ke zrušení ekonomických sankcí vůči Íránu. Írán patří mezi perspektivní trhy, proto aktuální vývoj situace bedlivě sledujeme,“ potvrdil Kubík.
Hyundai má v ČR továrnu v moravskoslezských Nošovicích, kde vyrábí několik svých modelů. České zastoupení automobilky Hyundai ve svých reklamních kampaních často srovnávalo své nošovické vozy s produkcí konkurenční Škody Auto. V českých městech také automobilka Hyundai pořádala srovnávací jízdy vozů Hyundai a Škoda.