Hlavní obsah

Škoda už je čtvrtou nejprodávanější značkou aut v Evropě

Aktualizováno

Rekordní prodeje V Německu, o tisíce prodaných vozů víc v Polsku, Francii nebo Velké Británii. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se v letošním prvním pololetí poprvé stala čtvrtou nejprodávanější značkou aut v Evropě. Nejvíce vozů prodal Volkswagen, následovala Toyota a BMW.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

V Německu stouply prodeje bezmála o pětinu na více než devadesát tisíc škodovek, následovala Česká republika, kde si vůz značky pořídilo přes 41 tisíc lidí. Na třetím místě se umístila Velká Británie, tam si vůz Škoda pořídilo téměř 38 tisíc zájemců. Celkem si vůz Škoda v Evropě podle webu best-selling-cars.com v prvním pololetí koupilo téměř 381 tisíc zákazníků. Volkswagen prodal 714 tisíc aut, vůz značky Toyota si podle webu pořídilo 486 tisíc zájemců a BMW prodalo 398 tisíc vozů.

Nejprodávanější zůstává model Octavia, který si ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím pořídilo o čtvrtinu zákazníků více. Elektrický model Enyaq zůstává jedním z nejprodávanějších elektromobilů na významných trzích, jako je Německo, kde byl druhým nejprodávanějším elektromobilem. Na podzim představí firma plně elektrický model Elroq v kategorii kompaktních SUV, který je objemově největším segmentem trhu v Evropě.

Firma v pololetí meziročně mírně snížila tržby na 13,65 miliardy eur (346 miliard korun), provozní zisk vzrostl více než o čtvrtinu na 1,15 miliardy eur (29 miliard korun). Automobilka dodala zákazníkům od ledna do června zákazníkům 448 600 vozů, o téměř čtyři procenta více než ve stejném období vloni.

Provozní zisk Škody vzrostl, koncernu Volkswagen se ale nedařilo

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám