Článek
„Vývoj prodejů naší značky v prvním čtvrtletí je ovlivněn zejména generační obměnou modelů a náběhem výroby modelu Škoda Octavia. Své stopy zanechala také trvale slabá kondice většiny evropských automobilových trhů,“ uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Během března se prodalo téměř 84 000 aut s okřídleným šípem na kapotě, v březnu loňského roku to bylo přes 95 000 aut. „S ohledem na generační obměnu modelu Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním,“ uvedl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.
„Při výhledu na celý rok proto i přes částečně ztížené podmínky na trhu zůstáváme i nadále v zásadě optimističtí,“ dodal Vahland. Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4×4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibudou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.
Prodej vozů Škoda v prvním čtvrtletí 2013 | ||
---|---|---|
typ | počet | meziroční rozdíl (v %) |
Octavia | 87 500 | -20,0 |
Fabia | 52 700 | -22,3 |
Superb | 26 300 | -4,5 |
Yeti | 18 800 | -12,0 |
Roomster | 7600 | -18,7 |
Rapid | 15 000 | nový model |
Citigo | 12 500 | nový model (prodej pouze v Evropě) |
Zdroj: Škoda Auto |