Hlavní obsah

Škoda prodala o 6,6 procenta méně aut, za pokles může hlavně Čína

Novinky, tov

Automobilka Škoda Auto dodala v květnu zákazníkům 104 900 vozů, meziročně o 6,6 procenta méně. Důvodem je především pokles prodejů na největším trhu značky v Číně, informovala ve středu firma.

Foto: David Ryneš, Novinky

Nejprodávanější modely Škoda

Článek

V Číně prodala Škoda v květnu 21 100 vozů a zaznamenala tak pokles o 31,5 procenta oproti stejnému měsíci loňského roku. Skoro o pětinu byly slabší i prodeje v Indii.

I přes obecný pokles trhu v Evropě zvýšila automobilka dodávky zákazníkům v Rakousku, Maďarsku, Německu a v Nizozemsku. V Rusku stouply prodeje na sedm tisíc aut.

Ve střední Evropě automobilka prodala 20 000 vozů, tedy o 3,4 procent více. Na domácí český trh dodala 9 000 vozů, to znamená skoro o čtyři procenta více.

Daří se SUV

Na čele se v prodejích drží Octavia před Fabií. Na třetí a čtvrté místo se prosadily SUV modely Kodiaq a Karoq, až poté je Rapid a další. Prodalo se už i tři tisíce nových modelů Scala.

„V uplynulém měsíci jsme společně s prvním vozem s plug-in-hybridním pohonem, modelem Superb iV, a modelem Citigo-e iV s čistě bateriovým pohonem vstoupili do éry elektromobility. Jedná se o významný milník v naší 124leté historii,” připomněl člen představenstva firmy Alain Favey.

Škoda Auto z koncernu Volkswagen loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám