Článek
Aubomobilka v Kvasinách zároveň přešla z dvousměnného na jednosměnný provoz. Dosud ale není jisté, kolik lidí přijde o práci či kolik z nich bude dojíždět do Mladé Boleslavi. ČTK to v pondělí řekli zástupci firmy a odborů.
Lidé dostanou šanci v hlavním závodě
V průběhu posledních týdnů se měnil počet zaměstnanců, kteří jsou omezením výroby superbu ohroženi. Podle šéfa kvasinských odborářů Jaroslav Martinec by mohlo přijít o práci až 85 lidí, podle posledních zpráv se ale toto číslo zřejmě sníží. Firma nabízí těmto pracovníkům možnost dojíždět za prací do hlavního závodu v Mladé Boleslavi s tím, že by přispívala na dopravu a ubytování.
Škoda Auto si sice v prvním pololetí letošního roku i přes 4procentní pokles udržela pozici jedničky na domácím trhu nových automobilů, avšak za tento relativní úspěch vděčí modelové řadě Fabia, která zůstává nejoblíbenější verzí škodovky následovanou Octavií a Superbem.
Škoda Auto v pololetí klesl zisk o 33 % na 997 miliónů korun po zdanění. Škoda Auto snížila v pololetí také celosvětově prodej vozů o 0,9 procenta na 226 300 vozů. [celá zpráva]
Snižování denní produkce vozů Superb | ||
měsíc | původně | nově |
září 2002 | 150 | 100 |
duben 2003 | 100 | 80 |
srpen 2003 | 80 | 75 |
Tahounem zůstává Fabia
Fabia se na celkovém výrobním programu Škody Auto s produkcí 134 460 vozů v prvním pololetí podílí 58 procenty. Nové zákazníky láká i Octavia, jejíž výroba vzrostla o 5,5 procenta na 84 248 vozů. V případě luxusní škodovky Superb byl za první pololetí ve výrobě zaznamenán propad o 5,7 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Automobilka začala uvádět novou limuzínu na světové trhy v loňském roce. Odbyt ale nešel podle očekávání a nakonec se prodalo jen necelých 17 000 vozů. V září loňského roku kvůli sníženému odbytu musela firma přistoupit k prvnímu snížení denní produkce ze 150 na 100 vozů.