Článek
"Dodávky se uskuteční v letech 2007 až 2011. První vozy budou v Rize letos na přelomu srpna a září," uvedla mluvčí podniku Radka Pistoriusová.
Letos tam poputuje z Plzně 30 trolejbusů vyráběných ve spolupráci s firmou Iveco Czech Republic (dříve Karosa) ze skupiny Irisbus. Zákazníkem je dopravní podnik lotyšské metropole Riga Satiksme. Objednané vozy Škoda 24 Tr jsou nízkopodlažní s délkou 12 metrů. Budou vybavené klimatizací pro řidiče i cestující, rampou pro invalidy a automatickými sběrači.
Město Riga provozuje téměř 300 trolejbusů značky Škoda. První vozy tam začaly jezdit v roce 1955. V roce 1998 tam Škodovka dodala 30 trolejbusů 14 Tr v rámci tendru Světové banky. Poslední dodávky se uskutečnily v roce 2001, kdy do Rigy směřovalo šest trolejbusů Škoda 15 Tr.
"Získání kontraktu předcházela téměř dvouletá přípravná fáze. K úspěchu firmy významně přispělo zapůjčení trolejbusu do Rigy. Nová zakázka potvrdila exportní ambice podniku, který se účastní dalších výběrových řízení na dodávky v trolejbusů v Moskvě, Pobaltí a v Rumunsku," dodala Pistoriusová.
Škoda Electric vznikla v průběhu roku 2003 fúzí společností Škoda Trakční Motory, Škoda Controls a oddělení Elektrické pohony ze Škoda Dopravní technika se záměrem koncentrovat technické a výrobní kompetence vztahující se k oboru elektrického pohonu vozidel a zařízení.
Škoda Electric s 550 lidmi loni utržila 1,5 miliardy korun, což bylo o 200 miliónů více než v roce 2005. Za tři poslední roky prodala 70 trolejbusů nové generace Škoda 24 Tr (krátké vozy) a Škoda 25 Tr, což jsou dlouhé kloubové trolejbusy.