Článek
„V případě rozšíření výrobních kapacit v Mladé Boleslavi bychom museli začít připravovat infrastrukturu, aby něco takového bylo možné. Chceme proto v nejbližší době zahájit jednání s vládou, Středočeským krajem i městem Mladá Boleslav,” prohlásil Maier.
Škoda je podle něj připravená investovat do rozvoje regionu vyšší dvoumístnou částku v miliónech eur.
„Jsme rádi, že se naši zaměstnanci chtějí podílet na našem růstu a zároveň jsme si vědomi naší odpovědnosti, kterou vůči nim máme. Ta nekončí za branami našeho závodu,” podotkl. Škoda v současnosti v Boleslavi zaměstnává 23 tisíc lidí, což je více než polovina obyvatel města.
„Bachratá nula”
Ve Škoda Auto v současnosti běží kolektivní vyjednávání s odbory o mzdách. Firma zaměstnancům nabídla růst mezd o 15 procent během 27 měsíců a další jednorázové platby. Škoda ale zvýšení platů podmiňuje právě dohodou o možném rozšíření využití atypických směnných systémů v závodě v Mladé Boleslavi. Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík proto nabídku Škody označil za "velkou bachratou nulu", nabídka podle něj odpovídá požadavkům odborů na zvyšování mezd během jednoho roku. [celá zpráva]
Automobilka loni celosvětově vyrobila přes 1,2 miliónu vozů a letos očekává další růst. Kvůli tomu se snaží navyšovat výrobní kapacity ve stávajících závodech v Boleslavi a Kvasinách i v zahraničí. Podle Maiera chce mít Škoda hlavní výrobní základnu pro Evropu v Česku, pokud by se ale nedohodla s odbory, musela by hledat kapacitu v jiných zemích, například v Německu. V roce 2025 chce Škoda vyrábět dva milióny aut.
Do konce roku 2020 chce Škoda uvést 19 nových modelů, mezi nimi bude pět aut na elektrický pohon. Jádro výroby technologií pro elektromobily bude podle Maiera v České republice.