Hlavní obsah

Škoda bude spolu s VW a Seatem ve skupině značek pro masový trh

Aktualizováno

Německý koncern Volkswagen v pátek potvrdil, že značka Škoda se v rámci reorganizace koncernu stane součástí nově vytvořené skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat rovněž značky VW a Seat. Reorganizaci ve čtvrtek schválila dozorčí rada.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Škoda logo

Článek

Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.

12 značek vozů patřících do koncernu Volkswagen
Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Commercial Vehicles, Scania, MAN

Nový generální ředitel koncernu Herbert Diess v pátek uvedl, že do skupiny Volume budou kromě značek VW, Seat a Škoda patřit rovněž lehké užitkové vozy a divize Moia, zaměřená na moderní dopravní služby, jako je například sdílení automobilů.

Skupina Premium bude zahrnovat značku Audi a skupina Super Premium značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini, píše agentura DPA.

Koncern povede nová tvář

Dozorčí rada ve čtvrtek rozhodla, že Diess nahradí v čele koncernu Matthiase Müllera. [celá zpráva] Diess v pátek na své první tiskové konferenci hovořil i o tom, že jeho plánem je zeštíhlení skupiny a větší soustředění se na silné značky

„Prozkoumáme všechny možnosti,” řekl Diess podle agentury Reuters s tím, že variantou je na jedné straně posílení investic, na druhé straně možný prodej. Uvedl také, že Volkswagen musí výrazně zrychlit tempo při rozvoji aktivit v oblasti elektrického pohonu, automatizace řízení, digitalizace a nových služeb.

Foto: Denis Balibouse, Reuters

Herbert Diess

Nového generálního ředitele v pátek podpořil předseda vlivné závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Jsme přesvědčeni, že s Diessem máme na palubě správného muže,” napsal v dopisu zaměstnancům.

Osterloh měl přitom v minulosti s Diessem opakované spory kvůli jeho snaze o snižování nákladů značky VW. Šéf závodní rady v této souvislosti Diesse mimo jiné obvinil, že se snaží využít skandál kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst.

Související témata:

Související články

Müller v čele Volkswagenu končí

Dosavadní šéf představenstva a výkonný ředitel automobilového koncernu Volkswagen Matthias Müller ve své funkci údajně končí. Nahradit ho má dosavadní šéf...

Výběr článků

Načítám