Článek
Od roku 2004 požadovala Škodovka minimální výstavní plochu kolem 120 metrů čtverečních, nyní to bude 245 metrů čtverečních. Změna požadavků souvisí s tím, že postupně přibylo produktových řad vozů na současných sedm.
„Pokud partner nedostojí požadavkům na obchodní a prodejní prostory, je s ním zahájen tzv. eskalační proces, který může dojít v krajním případě k ukončení vzájemné spolupráce,“ řekl Novinkám mluvčí Škody Vítězslav Pelc.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„V tuto chvíli je předčasné odhadovat kolik partnerů značky Škoda se do přestaveb nepustí nebo ji nestihnou, ačkoliv požadované změny byly dlouhodobě plánované a avizované. Přesné sčítání budeme dělat v říjnu“.
Podle dosavadního stavu úprav automobilka odhaduje, že by řádově mohlo jít o 20 až 30 dealerů, kteří zůstanou spíše u servisu než u prodeje nových vozů.
Stovka prodejců přestavuje
Nyní má Škoda asi 210 prodejních míst. Přestavba a úprava designu vyjde řádově na milióny korun. Zatím je dokončených 66 prodejních míst, u více než stovky se přestavba uskutečňuje.
„Auta se dnes nedají prodávat v prostorách jako ze začátku 90. let,“ dodal Pelc. Současně upozornil, že nejde o žádné překvapení, na požadované změny prodejce připravují už delší dobu.
To potvrdil i například vedoucí společnosti Auto Myslivec v Podbořanech. Na menším městě splňují i nové požadavky na prodejní plochu dokonce s rezervou. „Díky prozíravosti majitelů jsme přestavbu začali už v roce 2010 a povedlo se trefit požadavky Škodovky. Zbývá doladit jen úpravy světel a nábytku a máme hotovo,” řekl Novinkám.