Článek
Rozhodnutí o potenciálním vstupu na trh ve Vietnamu však doposud automobilka neučinila, řekl člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.
„Škoda Auto průběžně vyhodnocuje potenciální lokality pro vstup na nové trhy. Vietnamský automobilový trh je relativně malý, avšak nejrychleji rostoucí v jihovýchodní Asii. S 98 miliony obyvatel a rychle rostoucí ekonomikou představuje Vietnam pro značku Škoda velmi slibný trh,“ řekl Jahn.
Rozsáhlé možnosti pro spolupráci pak podle něj představují politické a obchodní vazby mezi oběma zeměmi.
Před deseti lety Škoda začala prodávat citigo. Nejmenší model skončil jako elektromobil
O možném vstupu Škody Auto na vietnamský trh informoval také čestný předseda Česko-vietnamské společnosti Marcel Winter.
Delegace automobilky podle něj Vietnam navštívila ve dnech 11. až 18. listopadu. Škoda Auto podle Wintera plánuje zahájení dovozu svých nejnovějších modelů vozů vyráběných v Evropě do Vietnamu již v příštím roce.
Zároveň podle něj plánuje zahájení výstavby výrobního závodu v severní provincii Quang Ninh ve Vietnamu. První auta by tak mohla sjet z výrobní linky v provincii Quang Ninh na konci roku 2023.
„Delegace Škody Auto tyto své záměry projednala na vietnamském ministerstvu průmyslu a obchodu, ale také na ministerstvu plánování a investic v Hanoji,” uvedl Winter. Škoda tyto informace ale nepotvrdila.
Evropské auto roku 2022 má sedm finalistů, nechybí Škoda
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut.
Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.