Článek
„Společnost Škoda Auto může potvrdit, že záplavy ve Slovinsku postihly subdodavatele, který dodává komponenty pro spalovací motory modelů značky Škoda a dalších koncernových značek. Je vyvíjeno úsilí o plné obnovení výroby v tomto závodě. Aktuálně je subdodavatel schopen dodávat pouze v omezeném rozsahu,“ uvedla Povolná.
„Z těchto důvodů dojde k pozastavení výroby v kvasinském závodě na týden od 11. září 2023. V tuto chvíli nelze vyloučit změny v produkčních objemech ani v závodě v Mladé Boleslavi, kde výroba zatím probíhá beze změn,“ doplnila Povolná.
Týmy automobilky podle ní pracují na snížení dopadů výpadku dílů. Automobilka se nechce vyjadřovat k přesným počtům a modelům.
Předseda podnikové rady a odborový předák Jaroslav Povšík řekl, že se omezení týká všech modelů kromě plně elektrického modelu Enyaq. Situace by se mohla zlepšit v týdnu od 18. září. Týmy automobilky podle něj kvůli chybějícímu dílu zkouší i dodavatele v Číně. Společnost se snaží udržet co nejvíce zaměstnanců ve výrobě. „Výroba modelu Enyaq se (denně) navýší o 50 kusů na 550,“ řekl Povšík.
Zpráva o zastavení výroby ve Škodě přichází zhruba dva týdny potom, co výrobu byla nucena zastavit také kolínská Toyota. Té chybí díly od dodavatele Novares CZ Zebrak, v jehož skladech vypukl rozsáhlý požár.
Odstávka v kolínském závodě má kvůli tomu trvat nejméně do příštího pátku.
Koncem srpna pak Toyota musela kvůli systémové chybě pozastavit výrobu také ve všech svých 14 japonských závodech.