Hlavní obsah

Škoda Auto v září zvýšila odbyt o 20 procent, za letošek je ale stále v minusu

Automobilka Škoda Auto v září zvýšila celosvětový odbyt meziročně o 20,3 procenta na 68 100 aut. V pátek to oznámila mateřská společnost Volkswagen. Od ledna do září je ale odbyt mladoboleslavského výrobce meziročně o 22,3 procenta nižší a dosáhl 544 500 vozů.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Výroba modelu Škoda Superb v závodě v Kvasinách na Rychnovsku

Článek

Celá skupina Volkswagen v září zvýšila odbyt o 20,7 procenta na 755 800 aut. Od ledna do září je rovněž v minusu, odbyt je nižší o 12,9 procenta a činil 6,056 milionu aut.

Na automobilovou skupinu stále doléhají problémy v dodavatelských řetězcích, i když už nejsou tak výrazné jako před rokem. Odbyt se zlepšil zejména při vývozu do Číny, kde přísná omezení zavedená ve snaze zbrzdit šíření nemoci covid-19 v prvním pololetí silně doléhala na výrobu.

Zářijový růst odbytu odráží širší zotavení v automobilovém průmyslu v posledních měsících. Zejména v prvním pololetí byly znát nepříznivé dopady války na Ukrajině, které potíže v dodavatelských řetězcích ještě zesílily spolu s odstávkami v Číně.

Automobilka Škoda vstoupí na vietnamský trh

AutoMoto

Odbyt v Číně bez Hongkongu se za celou skupinu Volkswagen v září meziročně zvýšil o 33,7 procenta, odbyt v západní Evropě pak vzrostl o 20 procent. Problematický zůstává region střední a východní Evropy, kde odbyt o 18,1 procenta klesl.

Ve skupině Volkswagen, do které patří Škoda a kde jsou značky pro masový trh, si Škoda vedla s více než dvacetiprocentním růstem odbytu nejlépe. Nedařilo se naopak vozům Seat. Od ledna do září ale všechny značky pro masový trh vykazují pokles odbytu.

Výběr článků

Načítám