Článek
Volkswagen v říjnu dodal zákazníkům 388 600 osobních aut, což je meziroční nárůst o 7,7 procenta. Meziročně je ale jeho odbyt o 10 procent nižší.
Celá skupina Volkswagen, která zahrnuje i nákladní auta a autobusy, pak v říjnu zvýšila odbyt meziročně o více než 15 procent na 691 800 vozidel. Od ledna do října odbyt meziročně také ještě zůstává nižší.
Ze skupiny, která se zaměřuje na auta pro masový trh, si relativně dobře vedla i španělská značka Seat/Cupra. Odbyt za říjen meziročně zvýšila o 20,1 procenta na 29 400 vozů. Od ledna do října pak odbyt meziročně vykazuje pokles o více než 22 procent.
Ve skupině prémiových aut se daří hlavně značce Audi, která v říjnu zvýšila odbyt o 33,9 procenta na 131 800 vozů, od ledna do konce října ale meziročně také ještě zaostává. Mírnější nárůst odbytu registrují značky luxusních vozů Lamborghini/Bentley, které dohromady ale vykazují meziroční růst i za období od ledna do října.
Těsně po roce 2030 převládnou v českých prodejích aut elektromobily, tvrdí šéf Škody
Z jednotlivých regionů se skupině Volkswagen i nadále daří zejména v západní Evropě. Tam říjnový odbyt meziročně vzrostl o 36,8 procenta, od ledna do října je ale také ještě nižší.
Odbyt v oblasti Asie a Tichomoří v říjnu meziročně vzrostl o 18,1 procenta a mírný růst vykazuje i za období prvních deseti měsíců letošního roku. Odbyt ve střední Evropě v říjnu klesl o 1,8 procenta, od ledna do října vykazuje propad o 35,7 procenta.