Hlavní obsah

Škoda Auto už má téměř pětinu středoevropského trhu

Právo, pro
MLADÁ BOLESLAV

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila loni svůj podíl na trzích střední Evropy ze 17,8 na 18,6 procenta. Informoval o tom ve středu mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Článek

Podíl na tom měl zejména nárůst počtu prodaných škodovek o pět procent v České republice, o 4,5 procenta v Maďarsku, o 16,4 procenta ve Slovinsku a o jedno procento v Chorvatsku.

Škoda Auto je lídrem trhu v České republice, na Slovensku, v Polsku, Bulharsku a Bosně a Hercegovině. V Polsku je toto prvenství první v historii značky. Během loňského roku Škoda Auto dosáhla historicky nejlepšího výsledku prodeje v Maďarsku, Rumunsku, na Ukrajině, v Srbsku, Bulharsku a Moldávii. Nové rekordy prodejů zaznamenala také v Litvě, Lotyšsku a Estonsku.

Celosvětové výsledky za loňský rok upřesní automobilka během několika dnů. Jak nedávno řekl médiím předseda představenstva Škody Auto Detlef Wittig, automobilka loni dosáhla rekordního prodeje 492 000 automobilů a tržby zvýšila o pětinu na 188 miliard korun. Rekordní bude i zisk, který upřesní firma na výroční konferenci v závěru února. Letos hodlá automobilka vyrobit více než půl miliónu aut. 

Letos bude Škoda spolu s mateřským Volkswagenem pokračovat v přípravě hromadné výroby octavií v Číně a v Rusku. V roce 2007 by ze všech továren Škody mělo vyjet více než 600 000 aut a o rok později už přes 700 000 vozů.

Související články

V ČR se loni vyrobilo téměř 600 000 aut

Výroba osobních aut v tuzemsku loni poprvé v historii překročila půlmiliónovou hranici a dostala se na úroveň 600 000 vozů. Nejvíce aut vyrobila Škoda Auto,...

Martin Jahn nastupuje do Škody Auto

Bývalý vicepremiér Martin Jahn nastoupí od února do Škody Auto jako člen představenstva odpovědný za personalistiku a vztahy s veřejnými institucemi....

Výběr článků

Načítám