Článek
ČTK to řekl mluvčí firmy Jaroslav Černý. O práci se ovšem kvůli chystané změně bojí i kmenoví zaměstnanci kvasinského závodu, kde se superb vyrábí. Místní odborový předák Jaroslav Martinec potvrdil, že v závodě je značně napjatá atmosféra. "Máme tady sice polštář zapůjčeného personálu, ale problém je ve struktuře a profesně to nesedí," řekl Martinec. Jednání s firmou o řešení situace jsou ale podle něho teprve na začátku.
V Kvasinách dnes podle Černého pracuje 230 lidí z řad zapůjčeného personálu. Předpokládá, že je to dostatečný počet na vyřešení celé situace. Snížení denní výroby je podle mluvčího jen dočasné opatření, protože odbyt superbů se postupně zlepšuje. V březnu firma již prodala 2500 luxusních limuzín a předpokládá, že tak splní letošní roční plán prodat asi 25 000 superbů.
Automobilka začala uvádět novou limuzínu na světové trhy v loňském roce. Odbyt ale nešel podle očekávání a nakonec se prodalo jen necelých 17 000 vozů. V září kvůli sníženému odbytu musela firma omezit denní kapacitu ze 150 na 100 vozů.
Fabie naopak letí
Opačný problém řeší automobilka při výrobě fabie v Mladé Boleslavi. Vzhledem ke zvýšenému celosvětovému odbytu tohoto modelu zvýšila letos denní produkci z 950 na 1180. Odboráři ale upozorňují na to, že zvýšeného tempa je dosaženo jen za cenu přemrštěných nároků na práci zaměstnanců. Ti podle odborů nemohou čerpat pravidelné bezpečnostní přestávky, jsou přetěžováni a zapůjčený personál pracuje dokonce v šestnáctihodinových směnách. Černý uvedl , že tuto stížnost firma prověřuje a přijme příslušná opatření.