Článek
„Úspěch značky Škoda je založen na její rozsáhlé modelové paletě a relativně nízkých fixních nákladech,“ řekl Zellmer. Aby byla automobilka, která zaměstnává 41 tisíc pracovníků, nadále zisková, plánuje počet zaměstnanců snížit o 15 procent. Pracovní místa mají podle Zellmera zaniknout přirozenou fluktuací.
Automobilwoche původně uváděl snížení počtu zaměstnanců dokonce o 20 procent, později ale tuto informaci upřesnil.
Co se týče nových modelů, tak společnost zvažuje, že na trh uvede elektrickou verzi kompaktního hatchbacku Octavia, který by tak v nabídce doplnil bateriové vozy SUV Enyaq, Enyaq Coupe a menší kompaktní crossover Elroq.
Škoda vstupuje na ománský trh, na Blízkém východě chce prodávat 10 000 aut ročně

Další elektromobil by podle Zellmera „udělal Škodě dobře“. Prozradil mj., že se vrátí Octavia v plug-in hybridním provedení, kterou Škoda stáhla z prodeje začátkem roku 2023.
Zellmer pro Automobilwoche přiznal, že řada elektromobilů Škody v současnosti generuje mnohem nižší marže než vozidla se spalovacím motorem. To se týká například modelu Elroq, který se prodává za podobnou cenu jako SUV Karoq se spalovacím motorem. Marže u Elroqu jsou ovšem výrazně nižší.
Letošním cílem mladoboleslavské automobilky je prodat jeden milion vozů, což by představovalo meziroční nárůst o osm procent. Pomoci k tomuto cíli má zejména Indie, která je pro podnik momentálně nejrůstovějším trhem a má podle Zellmera sehrát klíčovou roli v mezinárodní expanzi firmy.
Právě pro indický trh Škoda speciálně vyrábí kompaktní SUV Kylaq, jenž podle automobilky představuje téměř polovinu všech prodejů aut v zemi.
Škoda Auto teď táhne celý koncern Volkswagen
