Článek
„Úspěch značky Škoda je založen na její rozsáhlé modelové paletě a relativně nízkých fixních nákladech,“ řekl Zellmer. Aby byla automobilka, která zaměstnává 41 tisíc pracovníků, nadále zisková, plánuje počet zaměstnanců snížit o 15 procent. Pracovní místa mají podle Zellmera zaniknout přirozenou fluktuací.
Automobilwoche původně uváděl snížení počtu zaměstnanců dokonce o 20 procent, později ale tuto informaci upřesnil.
Co se týče nových modelů, tak společnost zvažuje, že na trh uvede elektrickou verzi kompaktního hatchbacku Octavia, který by tak v nabídce doplnil bateriové vozy SUV Enyaq, Enyaq Coupe a menší kompaktní crossover Elroq.
Další elektromobil by podle Zellmera „udělal Škodě dobře“. Prozradil mj., že se vrátí Octavia v plug-in hybridním provedení, kterou Škoda stáhla z prodeje začátkem roku 2023.
Zellmer pro Automobilwoche přiznal, že řada elektromobilů Škody v současnosti generuje mnohem nižší marže než vozidla se spalovacím motorem. To se týká například modelu Elroq, který se prodává za podobnou cenu jako SUV Karoq se spalovacím motorem. Marže u Elroqu jsou ovšem výrazně nižší.
Letošním cílem mladoboleslavské automobilky je prodat jeden milion vozů, což by představovalo meziroční nárůst o osm procent. Pomoci k tomuto cíli má zejména Indie, která je pro podnik momentálně nejrůstovějším trhem a má podle Zellmera sehrát klíčovou roli v mezinárodní expanzi firmy.
Právě pro indický trh Škoda speciálně vyrábí kompaktní SUV Kylaq, jenž podle automobilky představuje téměř polovinu všech prodejů aut v zemi.