Článek
Mluvčí firmy Jaroslav Černý řekl, že v žádném případě nejde o nějaké masivní propuštění a cílem je ozdravit firmu a zvýšit produktivitu práce. Toho hodlá automobilka docílit především tím, že na místa uvolněná přirozenými odchody například do důchodu nebude nabírat nové lidi. Úspory v počtu zaměstnanců nejsou soustředěny na některé provozy, ale postihují celoplošně celou firmu.
"Odbory nejsou toho názoru, že jde o bezproblémovou záležitost. Je to předmětem jednání mezi odbory a firmou prakticky neustále. Udržení zaměstnanosti je pro odbory prioritní záležitostí," řekl mluvčí odborářů Jaromír Cvrček. Cílem odborů je podle něho, aby lidem, kteří z organizačních důvodů přišli o práci, byla nabídnuta pokud možno adekvátní práce. Řadě lidí z řad technickohospodářských pracovníků ale například hrozí přechod do vícesměnných výrobních provozů. "Obavy v každém případě existují, ale jsou nastartovány všechny ochranné programy, které by eliminovaly negativní vlivy na zaměstnance," řekl Cvrček.
Ve Škodovce už pracovalo i 25 833 lidí
Za vcelku stabilizovanou označují odboráři situaci v pobočných závodech ve Vrchlabí a v Kvasinách. Podstatná část zaměstnanců vrchlabského závodu již pracuje na rozjezdu výroby následovníka octavie, který má mít světovou premiéru na jaře příštího roku. Situace se zklidnila i v Kvasinách, přestože zde museli nedávno snížit produkci superbů i fabie sedan a přejít na jednosměnný provoz. Kvasinští ale podle Cvrčka s nadějí očekávají, že se produkce superbu v dohledné době opět zvýší.
Nejvyšší počet zaměstnanců ve Škodě Auto byl v roce 2000, kdy zde pracovalo 25 833 lidí, z toho 3245 lidí z řad zapůjčeného personálu. Loni již celkový počet klesl na 23 470 lidí, z toho 2179 zaměstnanců z řad zapůjčeného personálu. V trendu postupného snižování pracovních míst hodlá firma pokračovat. Přesto automobilka zůstává jedním z největších zaměstnavatelů v České republice.