Článek
Kvůli nedostatku polovodičů a pandemii koronaviru automobilka loni zákazníkům na celém světě dodala 878 200 vozů, což je o 12,6 procenta meziročně méně. Nedostatek čipů způsobil, že Škoda nevyrobila 280 000 aut. Za zvýšením ziskovosti stojí zaměření na prodej vozů s vyšší marží.
S 200 800 vozy byla nejprodávanějším modelem opět Octavia, následovaná modely kategorie SUV Kamiq s 120 700 vozy a Karoq se 119 200 vozy. V podobě vozu Enyaq iV na trh vstoupil první model značky na bázi modulární platformy MEB, kterého se prodalo 44 700 vozů.
V roce 2022 se k zákazníkům dostane nový model Enyaq Coupé iV, modernizovaný Karoq a Fabia Monte Carlo.
Škoda Auto má ohroženou polovinu modelů, chybí díly z Ukrajiny
Největším trhem byla pro Škodu západní Evropa, kam dodala 409 000 vozů, meziročně o 5,9 procenta méně. Největší pokles zaznamenala firma v Číně, kde se prodej vozů snížil o 59 procent na 71 200 aut.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích. V Rusku nedávno výrobu vzhledem k agresi na Ukrajině zastavila.