Článek
Pozitivní vliv naopak mělo zvýšení dostupnosti vozů pro zákazníky i vhodná skladba nabízených modelů. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti za loňský rok.
Škoda minulý týden oznámila, že v roce 2023 zvýšila tržby o 26,2 procenta na 26,5 miliardy eur, zhruba 668 miliard korun, což je rekord. Rentabilita tržeb se zvýšila ze tří na 6,7 procenta. Provozní zisk stoupl o 182 procent na 1,77 miliardy eur (44,8 miliardy Kč).
Automobilka loni zvýšila prodej o 18,5 procenta na 866 800 vozů. Nejprodávanější byly modelové řady Octavia, Kamiq, Kodiaq a Karoq.
Dodávky komponentů a sad rozložených vozů včetně baterií do elektromobilů a plug-in hybridů společnostem koncernu Volkswagen představovaly 11,8 procenta celkových tržeb. Obchod s originálními díly a příslušenstvím se na tržbách podílel 4,9 procenta.
Náklady na prodané výrobky, zboží a služby meziročně vzrostly o 28,5 procenta na 21,2 miliardy eur. Odbytové náklady vzrostly o víc než čtvrtinu na 570 milionů eur, a to hlavně z důvodu nárůstu transportních nákladů a pojištění.
Počet zaměstnanců společnosti v Česku, včetně učňů, se loni snížil o půl procenta na 34 884 lidí.