Článek
„Byl jsem informován šéfem personalistiky. Je to zatím v jednání, ještě musíme dopočítat personál,“ vysvětlil Povšík. Podle něj by se kvůli rozšíření výroby mělo přijmou tisíc nových agenturních pracovníků. Těch ve firmě v současnosti pracuje asi sedm stovek a další jsou nabíráni.
Podle Povšíka by se kvůli zavedení pracovních sobot musela otevřít kolektivní smlouva a podmínky takového rozhodnutí by se řešily na podnikové radě. Pokud by se o rozšíření výroby skutečně rozhodlo, začalo by se o sobotách pracovat již během letošního prvního pololetí.
Odboráři však z nových plánů podniku příliš velkou radost nemají. "Nemyslím si, že je to tak dobrá zpráva," řekl Novinkám Povšík s tím, že zájem o nová auta může zase rychle opadnout. Podle něj jsou lidé šrotovným sice povzbuzeni k výhodnému nákupu vozů, ale až je budou mít, prodeje opět rychle spadnou.
Automobilku táhne šrotovné
Mladoboleslavská škodovka se z pomyslného dna odlepila teprve na konci února. Tehdy oznámila, že se navrátí k plnému pracovnímu týdnu, tedy k výrobě ve většině závodů od pondělí do pátku.
Kvůli propadu odbytu musela firma nejprve několikrát odstavit výrobu a propouštět, poté zrušila pracovní pátky.
Škodě Auto se nyní daří zejména díky zavedení šrotovného v Německu. Díky němu se jen během února model Škoda Fabia stal v zemi druhým nejprodávanějším vozem [celá zpráva]. Šrotovné dostávají lidé, kteří si koupí nový vůz a přitom nechají zlikvidovat ten starý. Zavedlo ho také Slovensko.
Šrotovné
Státní příspěvek na nákup nového vozidla výměnou za likvidaci staršího auta.
Německá vláda dotace zavedla od ledna letošního roku a činil 2500 eur, tedy přes 66 tisíc korun. Vláda na šrotovné vyčlenila 1,5 miliardy korun. Do konce léta byla částka kompletně vyčerpána.
Na Slovensku proběhly dvě vlny šrotovného a obě byly zcela vyčerpány. Tamní vláda lidem přidávala na nové vozy 1500 eur (900 eur v druhé vlně. Celkem se zlikvidovala zhruba 44 tisíc aut.
Díky šrotovnému v sousedních zemích vzrostl zájem o vozidla české automobilky Škoda, zejména model fabia.
Již nyní pracuje podnik na plné obrátky. Podle Povšíka se denně vyrobí například 2600 převodovek. Dříve bylo denní maximum 2200 až 2300 kusů.