Článek
Z důvodu nedostatku polovodičových součástek firma podle Oeljeklause do začátku srpnové celozávodní dovolené zřejmě zruší 60 směn. „Je možné, že se zastaví výroba třeba na celý den, tedy tři směny naráz, či více dnů, ale samozřejmě nechceme odstavit výrobu na delší dobu,” uvedl.
Škoda Auto vyrábí zhruba 21 tisíc aut týdně. Celkem 3000 až 5000 z nich kvůli chybějícím čipům nemůže dokončit. Nejvíce automobilce chybí řídicí jednotka ESP v octaviích a jednotky ovládání oken prakticky ve všech modelech.
Tržby Škody Auto za rok 2020 klesly o téměř 14 procent
Vedení firmy jedná s odbory o tom, že by se výroba zcela nezastavila ani při celozávodní dovolené. Automobilka by se v takovém případě zaměřila na dokončení rozpracovaných vozů. „Rádi bychom během těchto dvou týdnů dokončili 20 tisíc aut, která nám teď stojí na odstavných plochách,” řekl Oeljeklaus.
Dodávky čipů by se podle jeho odhadu mohly zlepšit koncem roku. „Ve čtvrtém čtvrtletí se trh vrátí do normálu a věříme, že dílů bude dost, abychom auta, která budeme muset v mezidobí opět odstavovat, dokončili,” doufá Oeljeklaus.
Odstavné plochy, kam automobilka nekompletní vozy odkládá, má kapacitu 55 tisíc aut.
Nedostatek čipů bude autoprůmysl sužovat ještě minimálně rok
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody v Mladé Boleslavi, v Kvasinách a ve Vrchlabí.
Auta vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.