Hlavní obsah

Škoda Auto: Kabelů bude dost, chybějí ale jiné díly

Automobilka Škoda Auto nahradila výpadky výroby kabelových svazků. Kvůli chybějícím jiným součástkám je však výroba aut stále omezená a Škoda vyrábí zhruba o třetinu méně vozů než v době před covidovou pandemií.

Foto: Škoda Auto, Právo

Kabelové svazky do aut se vyrábějí i v mladoboleslavském závodě Škody Auto.

Článek

Kabelové svazky dovážela automobilka z Ukrajiny, ale kvůli válce byla jejich výroba omezena a pozastavilo to výrobu aut. Část ukrajinských zaměstnanců se proto přesunula do závodu v Mladé Boleslavi. Zároveň si automobilka zajistila novou výrobní kapacitu v Maroku a Rumunsku.

„V Mladé Boleslavi aktuálně vznikají kabelové svazky pro model Fabia Combi, v následujících týdnech se rozjede také výroba pro modelové řady Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb,“ uvedl mluvčí automobilky Tomáš Kotera.

Kromě nových kapacit se obnovila výroba kabelových svazků v ukrajinském závodě v Žytomyru. Firma si tak zajišťuje výrobu dílů na více místech. Totéž se týká i vysokonapěťových kabelových svazků, které jsou mimo jiné potřebné pro dobíjení elektromobilů Enyaq.

Tvrdá covidová opatření v Číně poškozují německý autoprůmysl

Ekonomika

Od konce června se budou tyto kabelové svazky vyrábět v Rumunsku a od září také v závodě v ukrajinském městě Chmelnický.

Bez nočních směn

Přesto výroba aut ve firmě stále není na maximu kapacity a ruší se hlavně noční směny. „Nadále se potýkáme s nedostatkem některých dílů, kromě čipů nebo dveřních výplní chyběly například i USB porty v Kvasinách,“ uvedli odboráři ve svém týdeníku. Kromě rušení nočních směn firma přistupuje také ke zpomalování výrobního taktu na některých linkách.

Zatímco v době před covidovou pandemií byla celková denní kapacita v mladoboleslavském závodě 2500 vozů za den, v těchto dnech sjede z linek jen 1700 aut denně.

„V příštím týdnu by to mělo být 1900 vozů denně,“ řekla Právu mluvčí automobilky Gabriela Slabihoudková, podle níž se ale kvůli stále nestabilní situaci špatně predikuje další vývoj.

Škoda Auto má odstaveno 20 tisíc nedodělaných aut

Ekonomika

Podle odborů se například na montáži octavie jede 130 vozů pod plán. Za týden se na této lince vyrobí přes 4000 vozů, z toho tisíc enyaqů a přes 3000 octavií.

Noční směny nejedou vůbec. Obdobně jsou na tom i další linky, přesto automobilka počítá s postupným navyšováním kapacit. „V minulém týdnu se konala zkouška výroby 166 vozů Enyaq v jedné směně. Je to příprava na budoucích 500 enyaqů denně,“ oznámily odbory.

Výběr článků

Načítám