Článek
Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi.
Český automobilový průmysl se zotavuje, obává se ale vypnutí ekonomiky
Tyto dopady částečně kompenzovaly nižší fixní náklady a náklady na vývoj a optimalizace nákladů na produkty. Oznámil to dnes mateřský koncern Volkswagen.
Tržby mladoboleslavské automobilce klesly o 25,9 procenta na 12 miliard eur (329 miliard Kč).
Volkswagen naopak zpět v plusu
Naopak celá německá automobilová skupina Volkswagen se ve třetím čtvrtletí vrátila k zisku. Přispěla tomu poptávka po luxusních vozech v Číně, která kompenzovala pokles odbytu o 1,1 procenta vlivem pandemie covidu-19. Meziročně koncernu klesl provozní zisk o třetinu na 3,2 miliardy eur (74,4 miliardy Kč). Skupina přepokládá, že zisk vykáže i za celý finanční rok, který ale asi bude výrazně nižší než v roce loňském.
Tržby mezi červencem a zářím se Volkswagenu meziročně snížily o 3,4 procenta na 59,4 miliardy eur (1,6 bilionu Kč), uvádí automobilka na svém webu.
Ve druhém čtvrtletí se Volkswagen propadl do ztráty 1,7 miliardy eur. Na vině byla zejména restriktivní opatření proti šíření koronaviru a následný propad poptávky.
Volkswagen zvažuje prodej některých značek z koncernu
Odbyt se ve třetím čtvrtletí citelně zotavil, neboť v Číně Volkswagenu stoupla o tři procenta poptávka po jeho luxusních vozech, například po značkách Audi a Porsche. Společnost těží i ze snižování nákladů, což kvůli pandemii zahájila na začátku roku.
Snižování nákladů „mělo stejný dopad jako setrvalé zlepšování situace na klíčových prodejních trzích", uvedla skupina.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.