Článek
„Mohu to potvrdit, je to čerstvé, kolegové to rozhodnutí teprve zkoumají, takže jej aktuálně nemůžeme nijak komentovat,“ řekl Novinkám mluvčí Škoda Auto Josef Baláž.
Úřad tvrdí, že automobilky omezovaly nabídku náhradních dílů, což vedlo k růstu jejich cen. Největší pokutu dostala domácí automobilka Tata Motors, která musí zaplatit 13,5 miliardy rupií (téměř pět miliard korun).
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Agentura Reuters uvedla, že úřad začal automobilky vyšetřovat už v roce 2011, kdy dostal informace o problémech na trhu s náhradními díly. Pokuty jsou podle úřadu splatné do 60 dnů. Jejich výše je odvozena od obratu automobilek na indickém trhu.
Mezi pokutované firmy patří rovněž indická divize německého koncernu Volkswagen, který je mateřskou společností Škody Auto. Pokuty mají zaplatit rovněž indické divize dalších předních automobilek, jako je General Motors, Ford nebo Toyota.
Na automobilky se zaměřila i Čína
Situaci v automobilovém sektoru nyní vyšetřují také úřady v sousední Číně, a to kvůli opakovaným stížnostem, že zahraniční výrobci zneužívají svého postavení na trhu a prodávají auta a náhradní díly příliš draho. [celá zpráva]
Řada automobilek již v reakci na toto vyšetřování přikročila ke snížení cen, některým včetně BMW nebo Mercedesu navíc hrozí pokuty za porušovaní hospodářské soutěže.
Čínská Národní rozvojová a reformní komise (NDRC) například začátkem měsíce uvedla, že za porušení antimonopolního zákona potrestá německou automobilku Audi a jejího japonského konkurenta Chrysler. Podle tisku Čína vyměří automobilce Audi pokutu asi 250 miliónů jüanů (zhruba 857 miliónů korun).