Článek
Německý nedělník podle agentury Reuters napsal, že Pötsch vyjádření učinil během interní schůze, která se konala tento týden v sídle koncernu v německém Wolfsburgu. Situace je podle něj pro koncern "krizí ohrožující existenci". Také prý ale prohlásil, že koncern může tuto krizi překonat.
Největší evropský výrobce automobilů v září připustil, že podváděl v emisních testech svých naftových vozů ve Spojených státech. Podle německého ministerstva dopravy u těchto testů firma manipulovala rovněž v Evropě, kde prodává zhruba 40 procent vozidel.
Možný dopad na investice
Welt am Sonntag s odvoláním na nejmenované obeznámené zdroje napsal, že koncern kvůli možným škrtům prověřuje rozpočet plánovaných investic do roku 2018 ve výši 100 miliard eur. Automobilka to odmítla komentovat.
Volkswagen si dal stranou 6,5 miliardy eur (176,6 miliardy Kč), které jí mají pomoci krýt náklady na tento skandál. Podle některých analytiků by ovšem konečná suma mohla být mnohem vyšší.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.