Článek
Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí.
Vozy díky tomu při kontrolách produkovaly výrazně méně emisí než při běžné jízdě. V centru této aféry, která se mimo jiné týká i více než milionu vozů Škoda Auto, stál motor EA189. Ale ani jeho nástupce EA288, který koncern využívá od roku 2012, není podle médií bezproblémový.
Spor v kauze dieselgate míří k Nejvyššímu soudu
Německá televizní a rozhlasová stanice SWR letos v září upozornila, že motor pozná, kdy je připojen k měřícímu zařízení, takže během testu dokáže produkovat méně emisí než v běžném provozu.
Tuto zprávu Volkswagen obratem popřel. Právě o tento motor se ale podle automobilky státní zastupitelství v úterý zajímalo.