Článek
"Správní řízení vedené na základě rozkladu se sdružením Mytia je pravomocné už od 16. března. A řízení vedené se společností Autostrade nabylo právní moci 21. března. Tedy dnem, kdy právní zástupce Autostrade bezdůvodně odmítl převzít vyhotovení tohoto správního rozhodnutí," uvedl Pecina.
Jak předseda ÚOHS vysvětlil, správní řád na tyto případy pamatuje tak, že jestliže adresát písemnosti pokus o její doručení znemožní, považuje se za doručenou dnem, kdy k tomu došlo.
Autostrade nepřevzala druhostupňové rozhodnutí úřadu hned dvakrát. Poprvé minulý čtvrtek, kdy ho z Brna doručila Česká pošta, podruhé v úterý. Na druhý pokus už úřad s verdiktem poslal k Autostrade vlastního zaměstnance. Ani advokátní kancelář White & Case, která firmu zastupuje, však rozhodnutí nepřevzala. Firma chce podle ÚOHS pouze oddálit podpis smlouvy.
"Budu se informovat na Advokátní komoře, jestli takové jednání se shoduje s jejich etickým kodexem," dodal Pecina.
Potvrdily se tak informace Práva, že Autostrade úmyslně zdržuje podpis smlouvy. Tato italská společnost se v minulém týdnu obrátila na Evropskou komisi s požadavkem, aby zastavila výkon smlouvy s Kapschem a celkově ji zrušila.
Podle Peciny to ale nic nemění na tom, že smlouva musí být podepsána neprodleně, jak to určuje zákon o veřejných zakázkách.
Na dotaz Práva, kdy Šimonovský smlouvu podepíše, odpověděla ve středu tisková mluvčí ministerstva dopravy Marcela Švejnohová: "Oficiální sdělení, že rozhodnutí je již pravomocné, jsme od ÚOHS ještě nedostali. Musíme počkat, až nám přijde, a smlouva pak bude neprodleně podepsána."
Autostrade se ohradila
"Společnost Autostrade je nucena důrazně odmítnout tvrzení předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martina Peciny o tom, že údajně odmítá převzetí jeho rozhodnutí o rozkladu ve věci tendru na elektronické mýtné," uvedla společnost včera ve svém tiskovém prohlášení.
Dále společnost Autostrade uvedla, že striktně dodržuje veškerá zákonná ustanovení a konstatovala, že rozhodnutí předsedy ÚOHS o rozkladu jí zatím nebylo úředně doručeno. Jakákoli jiná tvrzení jsou podle společnsoti nepravdivá.
Kapsch ujišťuje, že ihned poté zahájí budování mikrovlnného systému mýtného. "Jde o rozsáhlý celoplošný systém, a abychom vše stihli včas, musíme postupovat rychle a na mnoha místech najednou," řekl Právu generální ředitel Kapsch Telecomu Karel Feix.
Mýtné se má začít vybírat od 1. ledna 2007 na 2072 kilometrech dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy. Platit ho budou kamióny o hmotnosti nad 12 tun. Šimonovský očekává, že to v příštím roce státu vynese nejméně 10 miliard korun.