Článek
"Ministerstvo nyní připravuje variantu za méně peněz udělat co největší profit. Zatím vychází jako nejlevnější varianta rozšíření stávajícího systému mýtných bran," citují Lidové noviny (LN) zdroj z ministerstva dopravy.
Proti rozšiřování mýta na silnicích II. a III. tříd se staví současný ministr dopravy Radek Šmerda (nestr.). "Propočítáváme ekonomické možnosti jednotlivých variant. Ekonomika rozšíření na silnice nižších tříd ale zatím vychází naprosto nesmyslně," uvedl Šmerda.
Dopravci souhlasí
Obdobný pohled na celou věc mají i dopravci, kteří by opatření pocítili nejvíce. "Shodli jsme se s panem ministrem (Šmerdou), že nápad zpoplatnit silnice nižších tříd není dobrý," nechal se slyšet prezident sdružení Česmad Bohemia Vladimír Starosta.
"O tom, jaký rozsah silnic bude zpoplatněn, má ale rozhodnout vláda. Je to politické rozhodnutí,“ sdělil LN mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
Podle původních plánů se mělo současných 1100 km placených silnic zvětšit až na skoro 6000 km. Platit se mělo nově na všech mimoměstských silnicích I. třídy, na stovkách silnic II. třídy a vybraných silnicích III. třídy.