Hlavní obsah

Silničářům bude dál šéfovat bývalá Babišova manažerka

Aktualizováno

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) zrušil soutěž na místo nového generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Organizaci nadále povede pověřená ředitelka Soňa Křítková. V tiskové zprávě to v úterý oznámilo ministerstvo dopravy. Důvody pro zrušení soutěže ale neuvedlo.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ředitelka Ředitelství silnic a dálnic Soňa Křítková

Článek

„Přestože o post generálního ředitele se ucházela řada kvalitních manažerů, ministr Prachař nakonec po vyhodnocení všech nabídek a po zvážení aktuální situace v ŘSD ukončil výběrové řízení s tím, že ŘSD povede nadále pouze pověřená generální ředitelka Soňa Křítková,” uvedl ve zprávě mluvčí úřadu Tomáš Neřold.

„Pro stavební společnosti to není dobrá zpráva. Zhotovitelé potřebují, aby měli za partnera silnou organizaci. A ta může fungovat jen s ředitelem, který má mandát a jistotu, že na pozici vydrží delší dobu,” řekl předseda Sdružení pro výstavbu silnic Praha Petr Čížek. Časté změny a personální provizoria podle něj ŘSD destabilizují.

Škodlivost personální nestability pro státní organizaci potvrdil i Jiří Vacek, ředitel analytické společnosti CEEC Research, která stavebnictví dlouhodobě monitoruje. Časté změny ve vedení způsobují prodlevy ve výběrových řízeních, někdy dokonce i jejich celé zrušení. Kritický dopad to má nejen u samotné výstavby, ale i v oblasti projektové přípravy na novou dopravní infrastrukturu, a to až do té míry, že to ohrožuje schopnost ČR čerpat prostředky z EU fondů, dodal Vacek.

Poslední ředitel vydržel čtyři měsíce

Výběrové řízení na nového šéfa vyhlásilo ředitelství silnic poté, co bývalý generální ředitel Jan Kubiš po pouhých čtyřech měsících ve funkci koncem července rezignoval. [celá zpráva]

O místo se ucházelo celkem 29 zájemců včetně současné pověřené ředitelky Křítkové, která byla podle zákulisních informací považována za favoritku.

Křítková přišla do ŘSD letos na jaře. Předtím byla ředitelkou strategické komunikace skupiny Agrofert ministra financí a šéfa ANO Andreje Babiše.

Hlavní byly jazyky

Výběrové řízení ale bylo napadáno s tím, že požadovaná kritéria nepovedou k výběru nejvhodnějšího kandidáta. Kritici upozorňovali například na to, že zatímco jazyková výbava byla podle stanovených kritérií prioritou, praxe z vedení organizace s větším počtem zaměstnanců nebo z oblasti výstavby dopravních staveb byla uvedena jen jako výhoda.

„Kvalifikační předpoklady připomínají soutěž na šéfa jazykového institutu nebo PR agentury,“ komentoval tehdy jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Petr Svoboda.

Související články

Dálnice do Vídně nebude, Haška to nadzvedlo

Silniční spojení do Vídně přes Mikulov bude hotové do roku 2018, na české straně však půjde o dvoupruhovou silnici místo dlouho diskutované čtyřpruhové. Po...

Výběr článků

Načítám