Článek
„Museli jsme přistoupit k uzavření mostu, specialisté konstatovali trvale zhoršující se stav,“ konstatoval ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Fiala. K rychlé destrukci mostu přispěli i řidiči kamiónů, kteří ignorovali značky omezující rychlost na třicet kilometrů v hodině.
„Nedodržovali předepsanou třicítku, vjížděli na most nebezpečně blízko za sebou a docházelo k přetěžování konstrukce. Policie nám sice vyšla vstříc a u mostu měřila, ale my už jsme nebyli schopni garantovat bezpečný provoz,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Do opravy zanedbaného mostu na jedné z nejvytíženějších silnic na Moravě se stavbaři pustili loni v létě, jenže zjistili, že stavba je v havarijním stavu a hrozí jí zhroucení.
Most pak fungoval s podepřením pouze provizorně, ŘSD nakonec rozhodlo, že most dělníci strhnou a postaví nový. Provoz omezenou rychlostí a jedním pruhem měl na mostě fungovat do začátku března, ale kvůli rychlému chátrání bylo nutné most zavřít dřív.