Článek
Důvodem jsou časté situace, kdy řidiči najedou špatně na dálnici, čímž ohrožují sebe i ostatní vozidla. Policie ročně zaznamená kolem tří stovek takových případů.
„Domnívám se, že pokud by tato značka měla zachránit jeden lidský život, udělali jsme toho hodně. A dál budeme pokračovat,” uvedl ministr Kremlík při instalaci jedné z tabulí na sjezdu z dálnice D5 u Berouna.
Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla přibudou značky na celé dálniční síti, v pátek by to mělo být na dálnicích D1, D5, D8, D10 či D11.
„Technicky jsme připraveni osazovat zhruba 30 značek měsíčně," dodal Rýdl.
První značky silničáři instalovali v březnu. Prvních sedm varovných tabulí osadili na čtyřech místech u dálnic D1, D2 a D6.
Bývalý ministr dopravy Dan Ťok (ANO) o rozmístění značek mluvil už loni v létě, doposud bylo rozmísťování pomalé. Resort se odkazoval na probíhající analýzy a výběr vhodných míst. Policie se přitom nechala slyšet, že by značky viděla nejraději u všech exitů. Tak to mají například na sousedním Slovensku, ale i v dalších zemích.
Jízda v protisměru je jedna z nejnebezpečnějších situací, která se může na dálnici přihodit. Tragické následky měla například loňská nehoda Jana Kočky mladšího, který vjel na dálnici D11 na Nymbursku do protisměru a po několika kilometrech se čelně střetl s protijedoucím nákladním autem.
Vozy začaly hořet, oba řidiči na místě zahynuli. Policie později uvedla, že v Kočkově těle bylo nalezeno významné množství alkoholu a drog.