Článek
„Kdo jede výrazně rychleji, agresívně, nedodržuje bezpečnou vzdálenost, je nebezpečný pro ostatní, narušuje plynulost provozu. Smyslem instalace úsekového měření není ukrýt radar do křoví a nasázet spousty pokut, nýbrž přimět opravdu všechny řidiče k disciplinovanému průjezdu opravovaným zúženým úsekem,“ řekl Právu mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
„Při kolizích se tam dostávají policejní a záchranářská vozidla mnohem komplikovaněji. Chceme, aby řidiči o měření věděli, proto jsme techniku instalovali viditelně na mýtné bráně a také rozmístíme informační tabule. S antiradarem ale nikdo nic nepořídí,” dodal.
Systém rozezná auta především podle SPZ. Kamery jsou rozmístěny po 3,5 kilometru. Software okamžitě zaregistruje příliš rychle jedoucí vozidlo, vyfotografuje, odešle do zařízení spravovaného ŘSD a užívaného Policií ČR.
Data konkrétně z obou směrů tohoto prvního úseku mezi kilometry 178 a 182 dostane obec s rozšířenou pravomocí - Rosice na Brněnsku, odtud pak přijde provinilci obálka a rozběhne se standardní správní řízení. Nyní bude probíhat kalibrační provoz, naostro se začne u Kývalky měřit na přelomu května a června.
Do konce léta ŘSD plánuje instalaci dalších pěti podobných zařízení také na ostatních opravovaných úsecích. Nyní je na D1 rozestavěno pět úseků. Místa bez uzavírek by ani v budoucnu však neměla trvale zůstat pod kontrolou radarů.