Článek
Nižší zisk Seznam odůvodnil především zvyšujícími se náklady v souvislosti s aktuální ekonomickou situací. Roli však sehrály také „významné personální investice, které byly oproti roku 2021 vyšší o necelých osm procent, a změna majetkové struktury společnosti vlivem odštěpení“.
K odštěpení části majetku došlo kvůli nově vzniklé entitě Seznam Zprávy, a.s, vysvětlil Seznam.cz.
I přes pokles zisku zvládla firma podle člena představenstva Pavla Zimy loňský rok, vzhledem k situaci na trhu, nad očekávání. „Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst. V letošním roce nicméně očekáváme spíše stagnaci našich tržeb, a to právě s ohledem na dopady energetické krize či přetrvávající válečný konflikt na Ukrajině,“ uvedl Zima.
Co se týče jednotlivých produktů, tak jedničkou na trhu stále zůstává služba Email.cz, u níž v minulém roce došlo k rozvoji business řešení ve formě Emailu Profi a také k vylepšení antispamové obrany. Pokrok učinily také Mapy.cz, kde došlo k nárůstu počtu navigací o 24 procent.
Na domovské stránce pak Seznam.cz loni představil jako hlavní novinku blogovací platformu Seznam Médium, kam mohou svými texty přispívat samotní uživatelé.
Meziroční nárůst vykázala oblast e-commerce. „Navzdory poklesu trhu v loňském roce byl zaznamenán 99procentní nárůst klientských investic do produktové inzerce ve Vyhledávání. Lepší relevance Zboží inzerátů zvýšila počet zobrazení produktové inzerce, a tím zvedla návštěvnost klientských webů,“ uvedl Seznam.
Od uplynulého roku působí Seznam.cz také na Slovensku, kde v současnosti zaměstnává dvě desítky lidí. Loni pak pokračovala stavba druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které bylo otevřeno v březnu letošního roku.