Článek
„Do roku 2023 jsme vstupovali s vidinou ochlazení tuzemského online trhu i pokračující hospodářské recese. Střízlivé plánování investic i pozitivnější ekonomický vývoj nám nicméně umožnily překonat tržby roku 2022, takže můžeme loňský rok opět považovat za velmi úspěšný. Poděkování za to patří všem zaměstnancům i našim uživatelům,“ okomentoval výsledky Pavel Zima, člen představenstva společnosti.
Loni v březnu Seznam.cz otevřel své druhé datové centrum v Benátkách nad Jizerou. Společnost se orientovala také na oblast umělé inteligence (AI), a tak založila nový tým, který vyvíjí vlastní generativní jazykový model, který se už objevuje například ve Vyhledávání. Do dalších služeb má být nasazen během letošního a příštího roku.
Využití pro AI se našlo i v rozhlasu. „V červnu 2023 začala na vlnách rádia Expres FM vysílat Hacsiko – první moderátorka se syntetickým hlasem vytvořeným s umělou inteligencí. Jednalo se o vůbec první počin svého druhu na audio trhu v České republice i v Evropě,“ uvedla firma v tiskové zprávě s tím, že syntetické hlasy umožňují vysílat i regionální obsah.
Co se týče konkrétních změn pro uživatele, tak v diskuzích se objevil fact-checking uvádějící manipulativní komentáře na pravou míru a realitní server Sreality.cz představil novinku v podobě cenové mapy, jež zaznamenává vývoj realizovaných cen bytů v České republice. Úspěšný rok pak měla aplikace Mapy.cz, kde počet navigací meziročně vzrostl více než o pětinu.
Do budoucna se Seznam.cz připravuje především na změnu reklamního trhu, kterou přinese ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome. „Soustředíme se na práci s uživatelskou identitou, abychom i po konci cookies třetích stran mohli v rámci Seznam služeb nabídnout uživatelům ten nejlepší možný zážitek,“ uvedl Ondřej Krišica, předseda představenstva Seznam.cz.