Článek
Nejvíce se na nárůstu podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Meziročně v absolutní hodnotě rostly o více než 20 procent. Obrat Skliku představuje více jak 40 procent všech reklamních tržeb společnosti Seznam.cz.
Třetinový podíl na celkových tržbách pak mají příjmy z reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty na službách, jako jsou Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz.
Zbývající zhruba pětinu příjmů tvoří inzerce na oborových serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.) a z katalogového serveru Firmy.cz.
Zisk Seznamu před zdaněním přesáhl hranici jedné miliardy korun i předloni, firma za rok 2014 vydělala 1,14 miliardy korun.
„Naší obrovskou výhodou je, že peníze, které vyděláme, můžeme opět použít na rozvoj a inovace ve firmě. Soustředíme se nejen na rozšiřování nabídky reklamních formátů, ale i na modernizaci technologií,” řekl generální ředitel Seznamu Pavel Zima.
„Neustále rozšiřujeme řady programátorů a výzkumníků, abychom mohli inovovat naše služby nejen po stránce produktové, čehož si všimne každý běžný uživatel, ale i po stránce technologické. Hledáme ty nejrozumnější cesty, jak k lidem dostávat ten nejzajímavější obsah, jaký pro ně na internetu v danou chvíli je. Tím naplňujeme i původní myšlenku, která stála u zrodu společnosti Seznam.cz před 20 lety,“ dodal šéf Seznamu.