Hlavní obsah

Servisy kol podražily a čeká se na ně i měsíc

3:47
3:47

Poslechněte si tento článek

Plné ruce práce mají jako každé jaro servisy jízdních kol. Lidé před sezonou potřebují vyměnit staré pláště za nové či seřídit brzdy. Letos je to vyjde o něco dráž než loni a na mnoha místech musejí počítat s tím, že se dostanou na řadu až za několik týdnů.

Foto: Mojekolo

Servisy kol mají na jaře obvykle plno.

Článek

„Se startem teplejšího počasí zaznamenáváme každoročně zvýšenou poptávku po servisech. Největší nápor začíná s prvním hezkým jarním víkendem,“ popsal Novinkám Jan Schindler, majitel sítě prodejen Mojekolo.

Jak upozornil, kapacity jejich servisů se rychle plní a prodlužuje se tak i čekací doba. „Doporučujeme zákazníkům, aby servis kola nenechávali na poslední chvíli. Již nyní máme servis vyblokovaný na tři až čtyři týdny dopředu,“ dodal Schindler.

Firma má jednotné ceny napříč Českem. Nabízí tři balíčky servisu: takzvaný malý stojí 849, střední 1 499 a velký 2 399 Kč korun.

Základní servis zahrnuje seřízení řazení a brzd, mazání vidlice a řetězu, měření řetězu, kontrolu brzdových špalků, nahuštění kol, dotažení šroubových spojů a dofouknutí tlumiče vidlice. Součástí dražšího servisu je například i dotažení výpletu kol nebo promazání všech dílů. Materiál se platí zvlášť.

Zkontrolují i baterii

Výměna plášťů stojí 159 korun, k tomu je nutné připočítat cenu pláště. Ta se liší podle značek, pohybuje se od 200 až po 2000 korun.

V servisu se věnují i elektrokolům. Diagnostika či kontrola kapacity baterie vyjde mírně přes 500 korun.

„Z pohledu meziročního porovnání byly ceny za servis navýšeny o deset procent. U cyklistických komponentů zůstávají víceméně stejné,“ shrnul Schindler.

Podobný ceník má i servis Voky v Praze na Žižkově, který provozuje Petr Vokolek. Ten v práci navázal na svého otce i děda, kteří také na kolech závodili i je opravovali.

„Základní balíček mám zatím na 790 korunách. Je to takový standardní servis, kterých je nejvíc a lidé ho většinou nazývají předsezonní,“ sdělil Vokolek. Kompletní servis s centrováním a mazáním všech dílů vyjde na 1590 korun.

Také zde je v základu seřízení brzd a přehazovačky, ošetření a případná výměna řetězu, mazání vidlice nebo teleskopické sedlovky, dofouknutí gum i tlumiče vidlice.

„Úkony nad rámec toho servisu účtuji hodinovou sazbou po patnácti minutách, vždy je to po dohodě. Zatím jsem nezdražoval, ale budu zhruba o 15 procent, abych byl na úrovni ostatních servisů. Nedávno jsem si dělal průzkum a zjistil, že hodinová sazba je 1200 až dva tisíce korun,“ uzavřel Vokolek.

Jeho podnik je malý, bez objednávacího systému. „Vždycky se snažím v rámci týdne nabrat to, co reálně zvládnu udělat, a od pondělka pak jedu zase nanovo,“ podotkl. Lidé tak mohou zkoušet přijít kdykoli nebo se domluvit po telefonu.

Ceny dílů se podobně jako u kompletních kol výrazně liší, takže třeba přehazovačky Shimano lze pořídit od pár set po několik tisíc korun. Běžných dílů je na trhu dostatek, pokud by ale někdo žádal vybrané speciální díly pro dražší silniční či populární gravelová kola, kombinující prvky pro jízdu na silnici i v terénu, ten možná bude čekat.

Související témata:

Výběr článků

Načítám