Článek
Dvojka na trhu, za známějším Uberem, v odvětví mobilních taxislužeb udělala ve své výsledkové zprávě obrovský přehmat. Uvedla totiž, že letos očekává meziroční nárůst marže o 500 bazických bodů neboli o pět procentních bodů. Tento poznatek pomohl vystřelit akcie podniku v jednu chvíli až o 67 procent.
Později na konferenčním hovoru s investory však finanční ředitelka Erin Brewerová tuto prognózu opravila, a to radikálně, když uvedla, že společnost očekává zvýšení marže „jen“ o 50 bazických bodů neboli o 0,5 procentního bodu, uvedl server Financial Times.
Následoval okamžitý sešup a vysoký nárůst akcií byl z velké části pryč. Přesto by při středečním obchodování měly otevřít s plusem zhruba 15 procent.
Nákupní horečka pokračuje. Akcie Nvidie letos vzrostly o dalších 50 procent
Ztrátou hodnoty akcií by to ale nemuselo skončit. Analytik společnosti Purple Trading Petr Lajsek upozornil, že chyba může ještě Lyft přijít draho. „Společnost dost možná bude čelit mnoha žalobám, v aftermarket fázi obchodování totiž podle dat burzy Nasdaq změnilo majitele téměř 48 milionů akcií Lyft. To je více než trojnásobek průměrného denního objemu za posledních 50 dnů,“ řekl Novinkám.
Utrpět podle něj mohli zejména spekulanti, kteří drželi akcie na short pozici (spekulace na pokles akcií). „Při takovém růstu buď museli svou pozici uzavřít nákupem dané akcie (tzv. short cover), či poslat k brokerovi nemalé prostředky na pokrytí marže,“ vysvětlil Lajsek a připomněl podobný příklad z roku 2022, kdy společnost Affirm Holdings na Twitteru předčasně zveřejnila mylné výsledky a následně je smazala. Následné žaloby ale soud smetl ze stolu, protože firmě nebyl prokázán záměr.
Akciím Lyftu se dlouhodobě nedaří a nachází se více než 80 procent pod cenou při vstupu na burzu (IPO) v roce 2019. Zmíněný růst o 15 procent je tak pro Lyft dobrou zprávou. Vzpruha v podobě dobrých výsledků za poslední kvartál loňského roku a pozitivní výhled na ten příští tak ukazuje, že se společnosti začíná dařit a nemusela by už pálit tolik peněz v konkurenčním boji proti mnohem úspěšnějšímu Uberu, podotkl Lajsek.
K vyšším tržbám Lyftu podle všeho pomohly také popové hvězdy Taylor Swift a Beyoncé, které objíždí (nejen) USA se svými populárními, a hlavně vyprodanými turné, upozornila agentura Reuters. Jak totiž samotná společnost uvedla, cesty taxíky na stadiony meziročně vzrostly o více než 35 procent.