Článek
„Víme, že rok 2016 bude dalším velmi náročným rokem pro skupinu Volkswagen,” řekl Müller a dodal, že firma dělá pozvolné pokroky v objasňování emisního skandálu.
Oprava dotčených vozů bude podle něj nejdůležitějším úkolem firmy, dokud nebude opraven poslední vůz. Současně se znovu za aféru omluvil.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Jednotlivé značky automobilky v rámci celé skupiny podle něj nyní pracují na snižování nákladů. I přes skandál má firma šanci vykázat v letošním roce solidní růst provozního zisku, dodal Müller.
Sníží odměny, ale ne definitivně
Volkswagen již minulý týden uvedl, že vykázal kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem rekordní celoroční ztrátu 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč). [celá zpráva]
V roce 2014 přitom vydělal téměř 11 miliard eur. Náklady související s emisním skandálem loni Volkswagen připravily o zhruba 16,2 miliardy eur.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen (VW), Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních MAN, Scania a užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati. |
Automobilka vyplatí 12 současným a bývalým členům správní rady 63,24 miliónu eur (1,7 miliardy Kč) za rok 2015, kdy vykázala rekordní ztrátu. Firma zrušila část bonusů, doplatí je však později v případě, že budou splněna určitá kritéria výkonu, včetně oživení cen akcií, napsala agentura Reuters.
Ukážou nový elektromobil
Šéf VW rovněž oznámil, že představí nový elektrický vůz a zřídí novou firmu zaměřenou na operace, jako je sdílení aut. Elektrické vozy se mají stát novým charakteristickým znakem Volkswagenu a do roku 2020 chce automobilka 20 nových modelů.
Odbyt automobilů z koncernu Volkswagen loni klesl o dvě procenta na zhruba deset miliónů vozů, i přesto se dokázal vrátit na první místo největšího světového prodejce před Toyotu. [celá zpráva]
Celkové tržby VW stouply o více než pět procent na 213,3 miliardy eur.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 miliónů naftových aut.