Článek
Ryanair už dlouho zasahuje proti stránkám, které se snaží prodávat jeho letenky. Mluvčí Ryanairu se odmítl k situaci vyjádřit se zdůvodněním, že firma dosud neuzavřené právní záležitosti nekomentuje.
"O situaci víme, ale dokud náš právní tým neprovede řádnou analýzu, nebudeme se zatím k věci vyjadřovat," řekl Dlouhý.
Ryanair podle svých internetových stránek povoluje přístup k informacím o cenách, letech a letovém řádu pouze z důvodu porovnání cen. Uvádí, že v zájmu cestujících bude přeprodávání svých letenek nadále zakazovat.
Společnost Kiwi.com, dříve známá jako Skypicker, je internetová cestovní platforma, která poskytuje rezervační služby na lety třetích stran. Poskytuje i služby rezervace aut a hotelů ve spolupráci s Rentalcars.com a Booking.com.
Letiště Kolín/Bonn chce podle březnových informací využít technologii firmy Kiwi.com na svých internetových stránkách, aby zjednodušilo proces rezervace letů pro cestující, kteří chtějí kombinovat lety různých leteckých společností.
Šéf Ryanairu Michael O’Leary už dříve pohrozil, že bude zasahovat proti rezervačním stránkám třetích stran, které označil za zbytečné. V roce 2017 prohlásil, že budoucnost cestování je v tom, že chytré letecké společnosti budou "vlastnit" zákazníka.
Společnost Kiwi.com tento týden oznámila, že v ní většinu koupil americký fond General Atlantic. Tržby firmy loni činily 30,9 miliardy korun.