Článek
Ryanair uvedl, že problém způsobila „administrativní chyba“ a zákazníkům se omluvil za vzniklé nepříjemnost. Firma kvůli lapálii s šeky čelila vlně kritiky na sociálních sítích. Přišla v době, kdy se dopravce potýká se stávkami zaměstnanců a zdražováním pohonných hmot, uvedl server CNN.
Britský cestující Gordon Fond si stěžoval, že mu banka nechtěla proplatit šek na 440 liber (12 636 korun) za desetihodinové zpoždění letu z června.
To @Ryanair, I got your compensation cheque quickly, which was good but there was no signature so was refused by @AskLloydsBank branch. Who normally signs? pic.twitter.com/nzJzH5eaY5
— Gordon Fong (@GordonFong) August 6, 2018
Aerolinky musí podle pravidel EU platit zákazníkům kompenzace s ohledem na dobu zpoždění a délku letu. Ryanair rušil v létě lety kvůli stávce pilotů, zčásti i kvůli stávce leteckých dispečerů ve Francii. Náklady společnosti na kompenzace proto meziročně stouply skoro o 40 procent, jen v červnu vydal 20 tisíc šeků na odškodnění.
Další britská zákaznice Colett Bushová ale měla problém s proplacením i podepsaného šeku. Banka jí řekla, že byl zrušený. Ryanair zatím nevysvětlil, proč se tak stalo.
Ryanair se díky politice nízkých cen stal největším leteckým dopravcem v Evropě vedle německé Lufthansy. Experti ale varují, že pokračující spory se zaměstnanci, pokles ziskových marží a rostoucí nespokojenost zákazníků mohou narušit plány na expanzi a podkopat fungující obchodní model, dodává CNN.