Hlavní obsah

Ryanair má další problém. Klientům poslal nepodepsané šeky

Novinky, tov

Irská nízkonákladová letecká společnost se ve středu omluvila za to, že zhruba 200 zákazníkům poslala nepodepsané šeky jako odškodnění za zrušené nebo zpožděné lety.

Foto: Tony Gentile, Reuters

Letadlo společnosti Ryanair

Článek

Ryanair uvedl, že problém způsobila „administrativní chyba“ a zákazníkům se omluvil za vzniklé nepříjemnost. Firma kvůli lapálii s šeky čelila vlně kritiky na sociálních sítích. Přišla v době, kdy se dopravce potýká se stávkami zaměstnanců a zdražováním pohonných hmot, uvedl server CNN.

Britský cestující Gordon Fond si stěžoval, že mu banka nechtěla proplatit šek na 440 liber (12 636 korun) za desetihodinové zpoždění letu z června.

Aerolinky musí podle pravidel EU platit zákazníkům kompenzace s ohledem na dobu zpoždění a délku letu. Ryanair rušil v létě lety kvůli stávce pilotů, zčásti i kvůli stávce leteckých dispečerů ve Francii. Náklady společnosti na kompenzace proto meziročně stouply skoro o 40 procent, jen v červnu vydal 20 tisíc šeků na odškodnění.

Další britská zákaznice Colett Bushová ale měla problém s proplacením i podepsaného šeku. Banka jí řekla, že byl zrušený. Ryanair zatím nevysvětlil, proč se tak stalo.

Ryanair se díky politice nízkých cen stal největším leteckým dopravcem v Evropě vedle německé Lufthansy. Experti ale varují, že pokračující spory se zaměstnanci, pokles ziskových marží a rostoucí nespokojenost zákazníků mohou narušit plány na expanzi a podkopat fungující obchodní model, dodává CNN.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám