Hlavní obsah

Rusové už si opět pochutnávají na smaženém kuřeti z Kentucky. Vše je při starém, změnili jen značku

Rusové si se západními sankcemi dokážou poradit. Světové značky nahrazují vlastními, jejichž produkty jsou, co se vzhledu a prý i kvality týče, k nerozeznání od originálu. V případě řetězce KFC byl postup jednoduchý. Ruští majitelé franšíz oprášili značku Rostic’s z 90. let minulého století a kuře na věhlasný způsob bez dalších změn smaží dál.

Restaurace KFC v Rusku znovu otevřely pod značkou Rostic’s.Video: Reuters

Článek

„Rostic’s nahradil KFC a zdá se, že se nic nezměnilo. Úplně stejně jako u Chutně a tečka (ruská náhražka McDonald’s) se zdá, že se nic nezměnilo. Hlavním požadavkem je, aby byly náhražky kvalitní, a to jsou,“ pochvaluje si v rozhovoru pro agenturu AFP moskevská studentka žurnalistiky Mariana Marceňjuková.

Za pravdu jí dávají i další převážně mladí návštěvníci znovu otevřené restaurace v ruském hlavním městě.

„Opravdu jsem si nevšiml jakýchkoliv změn. Pro nás Rostic’s představuje vzpomínku z dětství. Byly tu před tím a teď se vrátily,“ řekl AFP softwarový inženýr Jevgeňij Lazarev.

V Kazachstánu se znovu otevírají bývalé restaurace McDonald's. Bez značky

Ekonomika

Stejné zůstalo všechno kromě názvu. Vybavení, design i nabídka restaurací je takřka identická.

Americký řetězec KFC v Rusku provozoval tisícovku restaurací, což z něj činilo nejrozsáhlejší síť prodejen rychlého občerstvení v zemi, zavřít je se rozhodl po ruské invazi na Ukrajinu.

Rozšířený postoj v ruské společnosti k sankcím Západu francouzské agentuře blíže vysvětlila potravinová inženýrka Valerija Varjažinová. „Odchod tolika značek mě nijak zvlášť neznepokojuje. Žijeme v 21. století a vždycky (tu) bude dost oblečení, jídla a pití pro všechny. Nebyla jsem nijak zvlášť navyklá na značky jako Zara. Můj život se nijak nezmění, když zmizí,“ míní.

Putin rozhodl o válce s Ukrajinou už rok před invazí. Mstil se

Zahraniční
Související témata:

Výběr článků

Načítám