Článek
„Rostic’s nahradil KFC a zdá se, že se nic nezměnilo. Úplně stejně jako u Chutně a tečka (ruská náhražka McDonald’s) se zdá, že se nic nezměnilo. Hlavním požadavkem je, aby byly náhražky kvalitní, a to jsou,“ pochvaluje si v rozhovoru pro agenturu AFP moskevská studentka žurnalistiky Mariana Marceňjuková.
Za pravdu jí dávají i další převážně mladí návštěvníci znovu otevřené restaurace v ruském hlavním městě.
„Opravdu jsem si nevšiml jakýchkoliv změn. Pro nás Rostic’s představuje vzpomínku z dětství. Byly tu před tím a teď se vrátily,“ řekl AFP softwarový inženýr Jevgeňij Lazarev.
V Kazachstánu se znovu otevírají bývalé restaurace McDonald's. Bez značky
Stejné zůstalo všechno kromě názvu. Vybavení, design i nabídka restaurací je takřka identická.
Americký řetězec KFC v Rusku provozoval tisícovku restaurací, což z něj činilo nejrozsáhlejší síť prodejen rychlého občerstvení v zemi, zavřít je se rozhodl po ruské invazi na Ukrajinu.
Rozšířený postoj v ruské společnosti k sankcím Západu francouzské agentuře blíže vysvětlila potravinová inženýrka Valerija Varjažinová. „Odchod tolika značek mě nijak zvlášť neznepokojuje. Žijeme v 21. století a vždycky (tu) bude dost oblečení, jídla a pití pro všechny. Nebyla jsem nijak zvlášť navyklá na značky jako Zara. Můj život se nijak nezmění, když zmizí,“ míní.