Článek
„Naším hlavním cílem je dosáhnout minimálně 10procentní podílu na českém trhu. Abychom tento cíl naplnili a zlepšili naše postavení na trhu, zaměříme se v budoucnu na efektivnost nákladů a vysokou kvalitu služeb, “ řekla Gáliková.
To by ovšem znamenalo výrazné rozšíření prodejní sítě, protože největší konkurenti provozují několikanásobné množství pump. Firma hodlá nejen skupovat čerpací stanice konkurence, ale stavět i vlastní pumpy.
„Počet čerpacích stanic bychom chtěli v budoucnu postupně navyšovat jak stavbou nových pump, tak případnou akvizicí čerpacích stanic jiných společností, “ řekla Gáliková s tím, že v současné době neprobíhají na toto téma žádná oficiální jednání.
„Naše dlouhodobá strategie je založena na intenzivním růstu. Vizí společnosti Lukoil je stát se jedním z hlavních hráčů na každém trhu, kde působí, a zdvojnásobit dosavadní tržní podíl v průběhu pěti let, tedy i v České republice, “ dodala.
Dodávají palivo do Ruzyně
Nové čerpací stanice pravděpodobně přibudou během příštího roku. „Cílem společnosti je dokončit změnu obchodní značky a začlenit čerpací stanice JET do sítě čerpacích stanic Lukoil na trzích v ČR, Slovensku, Maďarsku a Polsku. Jakmile bude tento úkol splněn, což očekáváme, že se stane na začátku příštího roku, budeme usilovat o další rozvoj naší sítě, “ uvedla Gáliková.
Lukoil se prostřednictvím společnosti Lukoil Aviation Czech (LAC) stal dalším dodavatelem leteckých pohonných hmot pro ČSA.
Podle mluvčí ČSA Daniely Hupákové České aerolinie oslovily s poptávkou po dodávce části paliva všech pět společností, které prošly výběrovým řízením Letiště Praha z roku 2007.
„Společnost Lukoil předložila Českým aeroliniím nejlepší nabídku a z tohoto důvodu byla oslovena k dalším jednáním. V průběhu září zahájil Lukoil dodávky plnění paliva pro vybrané lety Českých aerolinií z pražského letiště. Tímto krokem České aerolinie dosáhnou snížení nákladů v miliónech korun ročně. Většinovým dodavatelem zůstává i nadále Shell, “ uvedla Hupáková.
Na základě dohody se předpokládají pro ČSA dodávky v objemu asi 10 tisíc tun v roce 2008 a přibližně 40 tisíc tun pohonných hmot v roce 2009.