Článek
„V rámci majetkoprávní přípravy bude nutné vyřídit 450 smluv, které zahrnují nejen výkupy pozemků, ale také uložení věcných břemen či nájemní smlouvy,” uvedl Mazal.
ŘSD už majitelům pozemků rozeslalo první sadu návrhů kupních smluv, zpět obdrželo první podepsané smlouvy v hodnotě několika milionů korun. Na konci příštího roku chce ŘSD požádat o vydání stavebního povolení a začne připravovat podrobnou technickou dokumentaci pro zadání stavby.
„V roce 2023 je naplánována veřejná soutěž na zhotovitele stavby, reálný předpoklad zahájení hlavních stavebních prací je začátek roku 2024,” uvedl Mazal.
Opravenou dálnici D1 budou znovu opravovat, popraskal na ní beton
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce mezi Slavonínem a Křelovem dlouho komplikovaly spory o vedení trasy na katastru Křelova.
„Z důvodu zákonných změn bylo nutné i opakovat proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Získáním kladného stanoviska se příprava rozjela na plné obrátky,” podotkl Mazal.
Poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce je součástí dálnice D35. Takzvaná západní tangenta spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou obchvatu. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003 a vyžádala si 4,9 miliardy korun.